Garantie & Defecten
Ieder artikel dat wij verkopen in de winkel en op onze webshops is voorzien van garantie. Wij verkopen uitsluitend kwalitatieve producten en vanuit dat oogpunt bieden wij als Juwelier Peters & Peters een passende garantie. De garantie voor sieraden, horloges, klokken en overige artikelen is verschillend. In het onderstaande overzicht kunt u per productsoort lezen welke garantietermijn geldt op welke onderdelen van een product en binnen welke kaders deze wordt verleend.
Sieraden
Elk sieraad dat wij verkopen is afkomstig van goede leveranciers of worden door onszelf geproduceerd. Wij waarborgen dan ook de kwaliteit, maar het uitsluiten van dat er iets misgaat met uw aankoop is vanzelfsprekend niet mogelijk. Wij zorgen er dan ook voor dat een voorkomend probleem zo snel mogelijk wordt hersteld en opgelost. Uw normale garantietermijn vanuit ons en onze leveranciers is 1 jaar.*De meeste garanties op merkproducten worden in uitvoer gebracht door de leverancier van dit merk. Wij trachten een zo spoedig mogelijke afhandeling aan te houden.
De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.
Horloges
Reguliere Garantietermijn
Met elk horloge kan iets misgaan na de aankoop. Mocht dit voorkomen handelen wij oplossingsgericht en zorgen wij als Juwelier Peters & Peters dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Op het uurwerk van een horloge heeft u een garantie van 2 jaar. Problemen binnen de garantieperiode worden altijd uitgevoerd door de leverancier van het horlogemerk. De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.
Uitgesloten van garantie is:
- Horlogeband
- Glasbreuk
- Batterij (tot 1 jaar na aankoop valt het wel onder garantie)
- Kroon/Schroefkroon
- Uitgevallen steentjes (tot 3 maanden na aankoop valt het wel onder garantie)
Alle problemen worden door onze uurwerkmakers beoordeeld. De bovenstaande uitsluitingen zullen hierbij in ogenschouw worden genomen. Indien blijkt dat een fabricagefout de oorzaak van het probleem is, dan treedt de reguliere garantie in werking.
Garantie vervalt
Het garantie op een horloge vervalt wanneer één van de volgende factoren van toepassing zijn:
- Bij onjuist gebruik van het horloge
- Wanneer u als klant het horloge zelf opent.
- Bij waterschade (waterdichte horloge uitgezonderd, voor informatie bekijk de pagina waterdichtheid)
- Indien de batterij van het horloge eigenhandig is verwijderd of vervangen. De garantie vervalt en de waterdichtheid kan niet meer worden gegarandeerd.
Proces bij garantie en defecten
Om uw reparatie in goede orde te ontvangen en de afhandeling zo snel mogelijk te laten verlopen vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden;
Indien u graag eerder contact wilt met één van onze medewerkers kunt contact opnemen met de klantenservice op het nummer 0413-262526
Stap 1: Download het Reparatieformulier
Op dit formulier omschrijft u het defect van het product.
Let op: Bij horloges dient u altijd het garantiebewijs mee te sturen van het desbetreffende model. Dit is noodzakelijk voor het onder garantie in behandeling nemen van het horloge.
Stap 2: Stuur het product in een stevige doos op naar het onderstaande adres. Wij adviseren het product middels een aangetekende verzending op te sturen i.v.m. de verzekering van u product, mocht het kwijtraken of beschadigen.
Ontvangstadres:
Peters & Peters
Marktstraat 49
5401GG Uden
*vermeld hierbij niet het gegeven juwelier, i.v.m. met de veiligheid van het pakket.
De retourzendingen worden bij binnenkomst beoordeeld en in behandeling genomen. Hierna wordt u direct op de hoogte gebracht van het reparatietraject dat wordt ingegaan. Afhankelijk van het probleem, dient u rekening te houden met een reparatietermijn van minimaal 3-4 weken. Indien het product geen reparatie is maar een ruiling, lees dan eerst het document retourneren en ruilen.
Uiteraard kunt u het product ook in de winkel aanbieden, zodat het product direct beoordeelt kan worden, het probleem kan worden vastgesteld en het reparatietraject aan u kan worden voorgelegd.
Garantie reparatie klokken
Als een klok na jaren lopen toe is aan een onderhoudsbeurt, dan kunnen onze uurwerkmakers deze voor u uitvoeren. Nadat het uurwerk geheel uit elkaar is gehaald en weer in nieuw staat is gebracht, komt de klok weer bij u aan de muur te hangen. Op deze reparatie bieden wij u een half jaar garantie. Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het repareren van het uurwerk, dan komt dit binnen dit half jaar bijna altijd naar voren.